Původní recenze:

Váš komplexní průvodce výměnnými objektivy
pro SLR, SLT a kompaktní fotoaparáty. Více
informací získáte zde
a zde je link do sekce Odborná
literatura eShopu OEHLING.

Kompakty

V první fázi členění Fotorádce Oehling nerozlišovalo kompaktní fotoaparáty s napevno zabudovanými objektivy a těmi, které umožňují používat různé výměnné objektivy. Postupem času se nabídka těchto "systémových kompaktů" velmi rozrostla s nadále se rozšiřuje, má tudíž i v rámci Fotorádce Oehling náležitý samostatný prostor, který se bude postupně zabývat nejen novinkami v této oblasti, ale také přinese recenze vybraných modelů.
PowerShot G1 X je od základu po detaily koncipován tak, aby uspokojil potřeby a představy náročných fotografů, ale výborně poslouží i začínajícím uživatelům, kteří mohou využívat pohodlné automatické režimy a programy a postupně pronikat do tajů a kouzel tvůrčí digitální fotografie. Vzbudil velkou pozornost, neboť je vybaven velkým senzorem CMOS, téměř tak velkým, jako jsou snímače formátu APS-C u amatérských a poloprofesionálních zrcadlovek Canon EOS.
Celková koncepce i jednotlivé uživatelské funkce a programy jednoznačně ukazují, že výrobce měl při vývoji tohoto důmyslně řešeného kompaktu tři hlavní záměry: nabídnout široce použitelný kapesní „cestovní“ kompakt s ultrazoomem, který je rychlý, tedy pohotový, má výborné operační časy a nabízí „vysokorychlostní“ fotografování i natáčení videa, a za třetí a především – který poskytuje mnoho možností pro vážnou i hravou digitální tvorbu a dobrodružný experiment. Vždyť přeci fotografování je také zábava.
Coolpix P500 je výkonný a široce použitelný kompaktní fotoaparát s 36násobným optickým zoomem, 12megapixelovým snímačem CMOS, elektronickým hledáčkem a výklopným třípalcovým displejem. Umožňuje snadné, pohodlné fotografování a natáčení stereofonního Full HD videa s využitím plně automatických systémů, ale také ruční nastavení všech parametrů expozice a nabízí široký výběr programů a funkcí, a to praktických i „hravě tvůrčích“.
Hi-endový kompaktní fotoaparát s kvalitním objektivem a se širokým výběrem režimů fotografování – od plně automatického po plně ruční ovládání. Má spolehlivé základní systémy, řadu praktických i hravých funkcí a umožňuje pořizovat stereofonní videoklipy ve vysokém rozlišení.
V době uveřejnění této recenze je G12 nejvyšším vývojovým stupněm úspěšné a populární řady G. Je to robustní 10megapixelový kompakt s designem, který připomíná klasické fotoaparáty s dálkoměrným hledáčkem, a díky příjemnému ovládání a široké nabídce režimů a funkcí poslouží širšímu okruhu uživatelů včetně méně zkušených fotografů i úplných začátečníků. G12 je první model řady G, umožňující natáčet videoklipy ve vysokém rozlišení.
Webdesign & hosting: ŠumavaNet.CZ