Původní recenze:

Váš komplexní průvodce výměnnými objektivy
pro SLR, SLT a kompaktní fotoaparáty. Více
informací získáte zde
a zde je link do sekce Odborná
literatura eShopu OEHLING.

Objektivy

Nový univerzálně použitelný objektiv se zoomem o rozsahu 24–70 mm v řadě Canon EF L má méně světelnou optickou soustavu, jeho základní clonové číslo je f/4,0 a stejně jako u modelu 2,8/24–70L II USM je neměnné v celém rozsahu zoomu. Ovšem je vybaven efektivně pracujícím hybridním systémem optické stabilizace obrazu a nápaditě rozšířen o makrorežim. Také tento objektiv jsem testoval v kombinaci s fotoaparátem EOS 6D a dospěl jsem k přesvědčení, že ho výrobce „ušil 6D přímo na tělo“. Samozřejmě ale výborně poslouží i v kombinaci s jinými zrcadlovkami EOS včetně modelů se snímači formátu APS-C.
Inovovaný výkonný standardní objektiv se zoomem 24–70 mm je výborně využitelný zejména ve spojení s plnoformátovými zrcadlovkami v mnoha oblastech – od snímků krajiny a z cest přes portrétní, reportážní a novinářskou fotografii až po snímání akčních a sportovních záběrů v interiéru a podobně. Typickým využitím je fotografie svatební a módní. Výrobce tento objektiv doporučuje jako ten, který výborně poslouží pro vstup do světa vysoce kvalitních objektivů Canon EF řady L.
Objektivy typu "rybí oko" patří mezi speciální objektivy. Jsou vhodné pro zvláštní příležitosti, zejména jedná-li se o modely, které vytvářejí při zobrazení světlé kruhové pole, ze kterého fotoaparát využívá jen obdélníkovou část uprostřed tohoto kruhu. Charakteristická sférická perspektiva způsobuje, že pořízené snímky působí nepřirozeně až absurdně. Ovšem toto extrémní zakřivení obrazu je možno tvůrčím způsobem využít a pořídit velmi působivé obrazy. A je-li "rybím okem" zoomobjektiv, tvůrčí možnosti jsou mnohonásobné.
Pankratický objektiv Nikon AF-S Nikkor 28–300 mm 1:3,5–5,6G ED VR nabídl zcela nový rozsah ohniskových vzdáleností v řadě objektivů Nikkor. Jako 10,7× zoom umožňuje široké využití, je vybaven efektivním systémem optické stabilizace obrazu – redukce vibrací VR II a přesným, rychlým a tichým systémem automatického zaostřování.
Nový kompaktní zoomobjektiv pro digitální zrcadlovky se snímači formátu APS. Jeho předností je hlavně mimořádně velký rozsah ohniskové vzdálenosti. Díky 15násobnému zoomu je pružně a univerzálně použitelný, a to hlavně na cestách nebo různých sportovních, kulturních, společenských a školních akcích, zejména nechcete-li si s sebou brát více výměnných objektivů. Dalšími klady jsou efektivní systém optické stabilizace obrazu a tichý, rychlý a přesný piezoelektrický pohon autofokusu.
Kompaktní, lehký, snadno přenosný, ale hlavně výrazně širokoúhlý výměnný zoomobjektiv standardu Micro 4/3 se světelností F4,0 u všech ohniskových vzdáleností. V základní poloze odpovídá šíří obrazového úhlu objektivu typu rybí oko. A zajímavě širokoúhlý zůstává i po přepočtu na 35mm formát: odpovídá rozsahu 14–28 mm.
Výměnný objektiv mikrosystému Sony E pro kompaktní fotoaparáty řady Alfa NEX – malý a lehký setový pankratický objektiv s trojnásobným přiblížením a se systémem optické stabilizace obrazu – Optical SteadyShot s aktivním režimem v širokém úhlu pro větší účinnost stabilizace.
První ze dvou výměnných objektivů mikrosystému Sony E, které jsou optimalizované pro hybridní kompaktní fotoaparáty Alfa NEX vybavené obrazovými snímači formátu APS-C. Oba objektivy na první pohled zaujmou luxusním vzhledem a spolu s těly NEX a příslušenstvím, jako je externí miniblesk, externí elektronický hledáček nebo externí mikrofon tvoří stylový, kompaktní a snadno přenosný fotografický systém.
V souvislosti s testem a recenzí telezoomu Tamron SP 4–5,6/70–300Di VC USD se na mě obrátilo několik čtenářů. Víceméně si chtěli ověřit, zda tento objektiv skutečně má vnitřní zaostřovací systém, jak uvádím. Přikládám této záležitosti velkou důležitost, proto jsem připravil toto kratičké pojednání.
Tamron u příležitosti svého šedesátého výročí působení na trhu představil plnoformátový dlouhý teleobjektiv se systémem optické stabilizace obrazu a se zcela novou technologií pohonu autofokusu. V testu přesvědčil o své vynikající kvalitě a zaujme i příznivou prodejní cenou.
Webdesign & hosting: ŠumavaNet.CZ